• Ana Sayfa
  • Cem KEÇE
  • Yasal Uyarı
  • İletişim
12 Temmuz 2025, Cumartesi
Cem KEÇE
No Result
View All Result
  • Ana Sayfa
  • Cem KEÇE
  • Online Terapi
  • Makaleler
    • Vajinismus
    • Çocuk ve Ergen Psikoterapisi
    • Aile, Evlilik ve İlişkiler
      • Aldatma
    • Cinsel Sağlık
      • Vajinismus
      • Erken Boşalma
      • Orgazm Bozuklukları
      • Cinsel İsteksizlik
      • Seks Mutfağı
      • Eşcinsellik
    • Psikanaliz ve Psikoterapi
    • Psikolojik ve Ruhsal Sorunlar
    • Kişisel Gelişim
    • Güncel
  • Videolar
    • Aile ve Evlilik Videoları
    • Cinsellik Videoları
    • Vajinismus Videoları
    • Erken Boşalma Videoları
    • Aldatma Videoları
    • Kişisel Gelişim Videoları
    • Psikanaliz ve Psikoterapi Videoları
    • Psikolojik ve Ruhsal Sorunlar Videoları
    • Seks Mutfağı Videoları
    • Cem KEÇE Videoları
  • Sorular
    • Cinsel Sağlık
    • Evlilik ve Aile
    • Erken Boşalma
    • Vajinismus
    • Psikoterapi
  • Edebiyat
  • META
    • METASEKS
    • METAEVLİLİK
  • İletişim
No Result
View All Result
Cem KEÇE
  • Ana Sayfa
  • Cem KEÇE
  • Online Terapi
  • Makaleler
    • Vajinismus
    • Çocuk ve Ergen Psikoterapisi
    • Aile, Evlilik ve İlişkiler
      • Aldatma
    • Cinsel Sağlık
      • Vajinismus
      • Erken Boşalma
      • Orgazm Bozuklukları
      • Cinsel İsteksizlik
      • Seks Mutfağı
      • Eşcinsellik
    • Psikanaliz ve Psikoterapi
    • Psikolojik ve Ruhsal Sorunlar
    • Kişisel Gelişim
    • Güncel
  • Videolar
    • Aile ve Evlilik Videoları
    • Cinsellik Videoları
    • Vajinismus Videoları
    • Erken Boşalma Videoları
    • Aldatma Videoları
    • Kişisel Gelişim Videoları
    • Psikanaliz ve Psikoterapi Videoları
    • Psikolojik ve Ruhsal Sorunlar Videoları
    • Seks Mutfağı Videoları
    • Cem KEÇE Videoları
  • Sorular
    • Cinsel Sağlık
    • Evlilik ve Aile
    • Erken Boşalma
    • Vajinismus
    • Psikoterapi
  • Edebiyat
  • META
    • METASEKS
    • METAEVLİLİK
  • İletişim
No Result
View All Result
Cem KEÇE
No Result
View All Result
Home Makaleler Psikanaliz ve Psikoterapi

Varoluşçu Psikoterapi ve Hayatın Anlamı

7 Şubat 2020
in Psikanaliz ve Psikoterapi
19 min read
0
1k
VIEWS
Facebook'da PaylaşTwitter'da Paylaş

Hayatın, dünyanın ve varoluşun anlamını kavrayamayan insan, umutsuzluk ve çaresizlik içinde bulur kendini. “Logoterapi”nin kurucusu ve varoluşçu terapinin önemli isimlerinden biri olan Viktor Frankl, acı çeken kişinin acısını, varoluşundaki “anlam” eksikliğine ve “sorumluluk” duygusunun sağlıklı gelişememesine bağlar. Çünkü hayatın anlamı bir “amaç edinmek”te, kendimiz ve diğer insanlar için “sorumluluk almak”ta saklıdır ve insanın hayatında “anlam bulma arayışı” en temel güdülendirici güçlerden biridir. “Hayatın anlamı nedir?”, “Geleceği bilmek ve belirlemek mümkün müdür?”, “Ölümden başka bir hakikat var mıdır?”, “Kaderimizin sorumluluğu kime aittir?”, “Hayatta yalnız mıyız?”, “Kimim ben?”, “Neden yaşıyorum?”, “Neredeyim, nereye gidiyorum?”, “Düşüncelerim ve duygularım bana ne söylemeye çalışıyor?” gibi birçok soru psikoterapinin ve ezoterik öğretilerin ortaya çıkmasını sağlayan temel sorulardır. Hakikati arama yolculuğunu başlatan bu kadim sorulara insanlık tarihi boyunca en iyi yanıt veren yaklaşımlardan biri “varoluşçu psikoterapi” olmuştur.

 

Varoluşçu psikoterapinin kendine özgü bir inceleme yöntemi (fenomenoloji) ve “güdülenme, dünya içinde birey olmak, fenomenleri tanımlamak ve açıklamak, hayatın sorumluluğunu almak, sürekli olmak ve gelişmek, doğa ile bütünleşmek, ölüm gerçeği ile yüzleşmek, hayata anlam ve değer katmak, şu an ve şimdi yapılan gözleme önem vermek” gibi Martin Heidegger’in ontolojisinden üretilmiş kavramları vardır. Varoluşçu psikoterapide tedavinin ilk amacı, danışanın kendi hayatının ve yaşadığı sorunların sorumluluğunun bir kısmını olsun üstlenmesine yardım etmektir. Bunu başaran danışan, yetişkin parçasıyla özgürce seçimler yapabilme ve bunları pozitif eylemlere dönüştürebilme becerisini kazanır. Özgürlükten ve sorumluluk almaktan kaçış olmadığını vurgulayan varoluşçu yaklaşımın temel hedefi, bireylerin eyleme geçme özgürlüğü ve sorumluluğun risklerini kabul etmelerini sağlamak ve hakikat arayışına motive etmektir. Bu nedenle psikoterapinin amacı danışanları geleneksel anlamda “tedavi etmek” değil, ne yaptıklarının farkına varmaları ve kendilerini kurban gibi görme algısından sıyrılmaları için desteklemek, alternatif olanakları keşfetmelerini, kendilerini, deneyimlerini ve içinde yaşadıkları dünyayı daha yakından ve daha iyi tanımalarını sağlamaktadır.

 

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

pasif agresif

PASİF AGRESİF KİŞİLİK BOZUKLUĞU

16 Ocak 2024
depresyon

GÜLÜMSEYEN DEPRESYON

19 Ekim 2023
adobestock 187979592

Fonksiyonel Cinsel Terapi

1 Eylül 2022
eysvhoiwkauwelw[1]

Geçmişin Sirenleri

31 Mayıs 2021

VAROLUŞÇULUK

Psikolojik ve kültürel devinimlerin, bireysel deneyimlerle birlikte varolabileceğini savunan bir felsefe akımı olan “varoluşçuluk”, hayatın anlamına, tutku ve samimiyet ikilisinin gerçekçi çözümlemelerine dayanır. İnsanın evrendeki yerini, varolmanın niteliklerini, varlığın etki ve tepkilerini soruşturan varoluşçuluk, bireyin hayatına odaklanır. İnsanın evrendeki yerini, benliğini ve varolma nedenini sorgular. Çünkü insanın hayat boyunca yaptığı seçimler, uymak zorunda olduğu zorunluluklar ve yerine getirmesi gereken sorumluluklar kendi içinde muhasebeyi getirir. Bunalıma sürüklenen insan, özünden gitgide uzaklaşarak kendine yabancılaşır. İşte bu “yabancılaşma” varoluşçu felsefenin derinlemesine incelediği konulardan biridir.

 

“Varoluş özden önce gelir” önermesi varoluşçuluğun merkezini oluşturur. Yaftalar, roller, kalıplaşmış davranışlar, tanımlar veya diğer önyargılar kişi bazında toplumsal bir maske görevi görür. Kendi değerlerine ve hayatının anlamına karar veren ve bunları yaparken ortaya bir irade koyması gereken insan, bu maskenin ardında çoğu zaman dışavuramadığı gerçek bir öz taşır.

 

Varoluşa dair sorgulamaları ilk dile getirenlerden biri “Kendini arayan kişinin seçimleri alın yazısını belirler. Ben, bilen, gören kişiyim” diyen Blaise Pascal olarak bilinir. Modern anlamda varoluş terimini ilk kez kullanan ise “İnsan, sonsuzluk ile sonlunun, geçici ile kalıcının, özgürlük ile zorunluluğun bir sentezidir” diyen Søren Kierkegaard’dır. “Varolmak nedir?” sorusunun cevabını sadece insanın kendisinde bulabileceğini söyleyen Heidegger’e göre insan durmadan belli sınırları aşıp kendini gerçekleştirir ve varoluş sürekli bir aşamadır. Varoluş tarzını “kendisi olarak varolma” ve “kendisi için varolma” olarak ikiye ayıran Jean Paul Sartre, varoluşçuluğu edebiyatta “hiçlik, bulantı, iç sıkıntısı” gibi varoluş sancılarıyla ortaya koyar. Sartre’ın düşüncesinde insan özgürlüğün kucağına bırakılmış, özgürlüğe mahkûm bir varlıktır. Özgürlük, insana mutluluk vermese de onu oluşturan tek şeydir. İnsan özgürlüğü ile hiçliğe ulaşır ve hiçlikle de kendisi için varlığı, yani kendi özünü oluşturur. Saçmalık, başkaldırı ve intihar gibi çağdaş varoluşçuluğun özgün temalarını romanlarında ve oyunlarında işleyen Albert Camus ise insanın kendisine yabancı olan bu dünyaya nedensiz bir şekilde bırakıldığı görüşündedir. Çağının olumsuz yanlarını eserlerinde tamamen kendine özgü tarzıyla yansıtmayı sorumluluğu olarak gören Franz Kafka‘nın eserlerinin ana teması ise yabancılaşma, yalnızlık, umutsuzluk ve iç sıkıntısıdır. Varlığın varoluşta aranması gerektiğini savunan Heidegger, öz felsefesine karşı varoluş felsefesi önerir. İnsanın kendi varlığını gerçekleştirmek üzere sürekli seçimler ve tercihler yapmak durumunda kaldığını, yani özgürlüğünü gerçekleştirmek zorunda olduğunu söyler. “Hayatım nasıl anlam kazanır?” sorusunu soran Georg Lukacs’a göre hayatının anlamını kaybetmiş insan, kendine fetişler yaratır ve bu yarattığı fetişlere tapıp, secde edip, kurban sunar. Bu fetişlerin ortaya çıkmasının temelini kapitalist sistem ve para oluşturur.

 

ŞİMDİ VE BURADA

Varoluşçu psikoterapi, Irvin Yalom‘a kadar tutarlı bir bütün olarak ele alınmamıştır. Yalom, ölüm, özgürlük, varoluşsal yalıtım ve anlamsızlık olarak belirlediği yaşamsal dört temel kaygının kişilikte ve psikopatolojide nasıl ortaya çıktığını ortaya koymuştur. “Her insan ölümden kendi tarzında korkar. Bazı insanlar için ölüm anksiyetesi hayatın arka planındaki müziktir ve her etkinlik o anın bir daha asla gelmeyeceğini düşündürür” diyen Yalom, psikoterapide “şimdi ve burada” kavramına odaklanmıştır. Varoluşçu psikoterapi, varolma yolunda insanın yanıt aradığı, (1) “Hayatın anlamı nedir?”, (2) “Geleceği bilmek ve belirlemek mümkün müdür?”, (3) “En büyük gerçeklik ölüm müdür?”, (4) “Kaderimizin sorumluluğu kime aittir?” ve (5) “Hayatta yalnız mıyız?” sorularını temel almıştır.

 

“Varolmayı seçmek”, hayata anlam katmak, hakikatin peşine düşmek, gerçekten kendince ve otantik bir hayat sürmektir ve sorumluk ve cesaret gerektirir. Varolabilmek için insanın sevip üretmesi, bir ilişki içinde olması, şu an ve şimdide yaşaması, seçimleriyle uyum içinde varoluşunun keyfini yaşaması gerekir. Şimdiki zamanda yaşamak, uyanık olmak, şu anda yaşananların farkında olmak anlamına gelir. Çünkü insanın tüm hisleri ve düşünceleri şu anda yer alır, geçmiş ya da gelecekle değil, yaşadığı anla ilgilidir. “Geçmiş geçmiştir, artık onu değiştirebilmek mümkün değildir. Gelecek ise henüz gelmemiştir, bu yüzden neler olacağını bilmek mümkün değildir” inancıyla, hayatın sadece şimdiden ibaret olduğunu bilmek, yaşanan anda gizli olduğunu keşfetmek gerekir.

 

HAKİKAT ARAYIŞI

“Hayata anlam katmak için hakikat arayışına yönelmiş” olan varoluşçu psikoterapi, diğer psikoterapi ekollerini inkâr etmez ve değersizleştirmez. Bütün ekolleri ve yaklaşımları değerli bulur ama varoluş ve hakikat kavramına onlardan farklı anlamlar yükler. Bütün insanları kucaklayıcı, uzlaştırıcı ve birleştirici bir anlayışa sahip olan varoluşçu psikoterapi, hayatın anlamı ve hakikate ilişkin yaklaşımının arkasında önemli “sav”ları ve kadim “sır”ları vardır.

 

Varoluşçu psikoterapide bireysel hedef, hakikate varmaktır. Varoluşçu psikoterapide istenen, tasarlanmış, düşünülmüş ve inanılmış “soyut bir varlık” ve “varoluşçu ülküler”in nesnesi olan “hakikat”, varoluşçu psikoterapistin ruhunun kadim bir rüyasıdır. Işığın sadece göz için gerekli bir nesne olması gibi, hakikat kavramı da, varoluşçu psikoterapistin ülkülerini gerçekleştirme yolculuğunda önünü aydınlatan “Nur”dur, gerçeklerin, seçimlerin ve sorumlulukların ta kendisidir. Çünkü hakikatin doğası ile varoluşçu psikoterapistin ülkülerinin doğasına denktir.

 

SON VE MUTLAK HAKİKAT

Varoluşçu psikoterapide “hakikat”, “en büyük bilgi”, yani “son ve mutlak gerçek” olarak tanımlanmaktadır. Varoluşçu psikoterapi, “Her ne var ise hakikat içinde vardır ve hiçbir şey hakikatin dışında varolamaz ya da düşünülemez” diyen Spinoza gibi, hakikatin “yaratıcı” değil, “üretken” olduğunu ve hayatın ta kendisi olduğunu savunur. Spinoza’nın hakikat kavramı, doğadır, evrendir, “üstün akıl”dır. Bizi kuşatan doğanın özünde “canlılık” hâkimdir. Varoluşçu psikoterapide ve tüm ezoterik öğretilerde, antik stoacıların “kosmos” adını verdikleri mükemmel bir ahenk ve düzen içeren “doğa tasarımı” vardır. Doğanın bir parçası olan insan da sezgileri ve meditatif alıştırmaları sayesinde bu düzeni keşfedebilir ve kavrayabilir.

 

GNOSİS: EZOTERİK HAKİKAT BİLGİSİ

İnsan, imgelem yoluyla, yani hayal gücü ve tasarlama yetisiyle doğayı izlediğinde ve zihnini gereksiz takıntı ve kaygılardan kurtardığında “evrendeki birliği” (vahdet) kavrayabilir. Etkin imgelem ve meditasyonla elde edilen “gnosis” yani “ezoterik hakikat bilgisi”, “uyanmış bilincin tecrübesiyle elde edilen bilgi”dir, “sırlanmış bilgi”dir, “kurtuluş” ve “aydınlanma”nın ön koşuludur.

 

Doğada “uyum” ve “iletim” vardır. Tıpkı doğadaki gibi varoluşçu psikoterapide de derinliği olan bir psikoterapi eğitimiyle ve süpervizyon ile gnosis usta psikoterapistten çırak psikoterapiste aktarılır. Bu kadim gelenek içinde muhafaza edilen ve üstün bir bilince ulaşılmasını sağlayan gnosis, dereceler halinde alegorik ve metaforik anlatımlarla ustadan çırağa iletilir.

 

Doğada, evrende ve varolan her şeyde bulunan, aslında her şeyin ta kendisi olan hakikat, “üstün bir bilinç”tir, “üst biliş”tir, “üstün bir irade”dir. Bir zamanlar insanların sahip olduğu mutlak hakikatin bilgisi, insanların kötülüğe, hırsa ve haksızlığa yönelmesi sonucunda kaybolmuştur ve tekrar bulunması varoluşçu psikoterapistlerin çabasıyla gerçekleşecektir. İnsan gnosise sahipken, yani hakikate yakınken onu kaybetmiştir. Şimdi kaybettiği gnosisi arama ve tekrar hakikate dönme çabası içindedir.

 

Hakikat peşinde olan ruhun dünyevi can ve bedenle birleşmesinden oluşan insan, ruhunun sesini dinleyerek, Platon’un “Ey insan, sen bir zamanlar hakikatin ta kendisiydin ama unuttun!” sözünü hatırlayarak ve kendi içine dönerek “kendi derinliklerindeki hakikat” ile bağlantıya geçip kaybolmuş olan gnosisi ve hakikati tekrar keşfedebilir.

 

OLGUNLAŞMA SÜRECİNDE AKIL VE HİKMET

Hakikat arayışında varoluşçu psikoterapistlerin en önemli yardımcısı “akıl ve hikmet”tir. “Akıl”, kas gücü gibi bedensel bir yetenektir. Önemli olan onun nasıl kullanılacağıdır. “Hikmet”, yani bilgelik olmadan akıl kendisinden beklenen “hakikat arayışı”nı gerçekleştiremez. İnsanın hayatı boyunca kendi çabasıyla geliştirebileceği bir nitelik olan hikmet, insanın edindiği bilgi ve erdemlerin birleşimiyle ulaştığı “olgunluk” (tekâmül) düzeyidir. Bir insan hikmet açısından ne kadar ilerideyse sahip olduğu akıl gücünü o kadar etkin kullanabilir.

 

Akıl, bedenle ve bu dünyayla ilgilidir, “sınırlı”dır. Hikmet ise ruhla ve hakikatle ilgilidir, “sınırsız”dır. Aklını kullananlar için hikmet, bilgi ve erdemler edinerek olgunlaşma yoluyla ulaşılan düzeydir. Hikmetin son kademesi “mükemmellik”tir ama bu mükemmellik bir ütopyadır ve ancak hakikate aittir. İnsan, mükemmellik yolunda ne kadar ilerlerse hakikate de o kadar yaklaşır, mutlak hakikate ulaşma yolunda o kadar ileriye gider. Mükemmellik, insan tarafından hiç ulaşılamayacak bir ideal olduğundan ve bu yolda ilerleme ancak olgunlaşma ile mümkün olabileceğinden, varoluşçu psikoterapistler için “olgunlaşma” hiç sonu ve sınırı olmayan sürekli bir çabadır, eylemler bütünüdür. Varoluşçu psikoterapist, hakikate giden yolculuğun ve olgunlaşmanın sonsuz zaman alacağını bilerek ama bu yolda sürekli çaba göstererek, ömrünü kendini geliştirmekle geçirir ve sonunda başarabilirse kendi içindeki hakikati ortaya çıkarmış olur. Varoluşçu psikoterapi, uygun koşullar altında, insanın dışarıdan gelecek her türlü engellemeye karşın olgunlaşabileceğini savunur. Akıl, olgunlaşmanın birincil aracıdır. Olgunlaşmanın amacı ise, hakikati aramaktır.

 

İnsanın bulabileceği en son hakikat, evrenin varoluşu ve hayatın sırlarının keşfidir. Ancak, bu sırlara ulaşabilmek için sadece akıl yeterli değildir. Akıl, insanı bir noktaya kadar olgunlaştırabilir. Bu noktadan itibaren hikmete götüren “sezgi” işe başlar. Akıl, bazı şeyleri açıklamakta yetersiz kaldığı için ruhun gerçek olgunlaşması ve hakikate ulaşabilmesinin en önemli araçları, aklın rehberliğindeki “empati yapma becerisi”, “sezgi gücü”, “samimiyet”, “erdemli olmak”, “temiz sevgi ve yürekten bağlılık”tır. İnsan, hakikate ulaşma yolunda büyük bir aleve dönüşebilecek kıvılcımı, kendi varlığının içinde saklamaktadır. Önemli olan, bu kıvılcımın ortaya çıkarılmasıdır. Bu da ancak, eğitimin yanı sıra, sezgi gücünün olgunlaşmasıyla ve hikmet ile mümkündür.

 

AYDINLAMAK VE BİLGELEŞMEK

“Zaman” geçmişten geleceğe uzanan bir paradokstur. Zamanın gerçekliği yalnızca zihnimizdedir. Zaman kavramı düşüncenin, dilin ve toplumsal fikir birliğinin bir ürünüdür. Asıl gerçek şudur: “Yalnızca bu an var, sonsuz bir şimdi var…” Şimdide yürürken, koşarken, düşünürken, konuşurken, üzülürken pek çok şeyin farkındayızdır. Farkında olmadığımız iki şey “kendimiz” ve “öteki”dir. Bu nedenle yaptığımız hiçbir şey hayatımıza anlam katmaz. Anlam, kendimizin ve ötekinin farkında olduğumuz sürece vardır. Gerçekten kendimizi hatırladığımız ve kendimizin ve ötekinin farkında olduğumuz anlarda varlığımızı hissederiz. Diğer zamanlar karanlıkta kaldığımız, yaşanmamış “kayıp zamanlar”ımızdır. İnsan kendini gerçekleştirecekse ve her şeyin farkındalığına varacaksa, kendini ve ötekini bilecekse, bunu yarın değil, şimdi yapmalıdır. İnsan hayatında anlam bulmak ve doya doya yaşamak istiyorsa, dış dünyadan önce, iç dünyasına yönelerek kendinin ve ötekinin farkına varmalıdır.

 

“Aydınlanma”, varlığın hakikatine uyanma, her şeyin anbean farkında olma ve açılma sürecidir, “bilinçli farkındalık”tır. Bilinçli farkındalık, derin bir farkındalık halidir, bilincin bilincinde olmaktır, şimdiki ana yargısız ve açık olarak dikkati vermektir ve şu anda her ne oluyorsa onu kabullenmektir, hissetmektir. Diğer bir ifadeyle varlığı hissetmektir. Hissedilen bu varlık, her şeyin özünde ve derinliklerinde olan “tek bir bilinç”tir. Varlığı hissedilebilmek için zihnin sessizleştirilmesi, dikkattin tam ve yoğun bir biçimde “şimdi”de bulunması gerekir.

 

“Bilgeleşme”, ötekini bilmektir, bilgili olmaktır, bilgiyi hayata uygulamaktır. Bilgeleşmek için olumlu yönde değişmek ve ötekini bilmek için emek vermek gerekir. İnsan kusurlarını azaltıp ötekine değer verdikçe ve olumlu yönde değiştikçe bilgelik yolunda hızla ilerler.

 

Aydınlanma ve bilgeleşme, tek bir fikir değildir, birbiriyle ilişkili bir dizi fikir, değer ve ilkenin bileşiminden oluşur. Çabayla ilgili değildir, bir kavrayıştır, bir uyanıştır, kendini, ötekini, hayatı ve ötesini anlamaktır; bilme, görme ve uygulama felsefesini hayata geçirmektir. Şu anda kendinde ve ötekinde gerçekleşenleri olduğu gibi fark etmektir. Zihninden geçen düşünceleri görmektir, yaşanan duyguları ve vücuttaki hisleri oldukları gibi algılamaktır. Gürültülü zihni kapatarak, hislere temas etme biçimidir. Kendini bilmek aydınlanmaktır. Farkındalık ve içgörü aydınlanmayı sağlar. Ötekini bilmek bilgeliktir. Empati yapmak bilgelik getirir.

 

“Farkındalık”, kabullenen ve eleştirmeyen bir bakış açısıyla, tüm düşüncelerin, bedensel algıların, duyguların ve çevrenin anbean farkına varmak demektir. İnsanın hiçbir şeyin farklı olmasını dilemeden çevresinde, bedeninde ve içinde neler olduğunu gözlemleyip yaşayabilmesidir.

 

Varoluşçu psikoterapi, “aydınlanmış ve bilgece terapi yapmak” demektir, insanın doğa ile, kadınsı ve erkesi doğası ile “birliği” hissetmesidir.

 

VAROLUŞÇU PSİKOTERAPİ VE MİSTİSİZM

Varoluşçu psikoterapi, bütün ezoterik öğretilerin ve psikodinamik psikoterapi ekollerinin ortak olarak insanlara telkin ettiği “ahlaki değerler”in edinilmesi yoluyla hakikate yaklaşılacağı savını kendi üslubuyla tekrarlar. Varoluşçu psikoterapi hiçbir durumda diğer ekollerin yerine geçmeyi ve onlarla rekabet içinde olmayı düşünmez. Diğer ekoller psikolojiyle ile ilgilidir ve insana psikoloji biliminin gözüyle bakarlar. Varoluşçu psikoterapi ise insanla ilgilidir ve insanın gözü ile psikoloji bilimine bakar. Öte yandan varoluşçu psikoterapi ile psikodinamik psikoterapinin ortak noktası “mistik” boyutlarının olmasıdır.

 

“Mistisizm” (gizemcilik), doğaüstü güçlerin varolduğu ve bunlarla ilişki kurulabileceği temeline dayanan dünya görüşüdür. “Hakikat ile doğrudan deneyim”, “sezgi veya içe bakış yoluyla hakikatle özdeşleşme” veya “yeni bir idrak düzeyine varma” anlamına gelir. Mistik deneyimler yoluyla hikmete ve en büyük bilgiye ulaşılır.

 

Psikodinamik psikoterapi ekolleri, bilinçdışının keşfine uygun bir hayat öngörürken, mistisizm, hakikat ile birleşerek yaşama amacını güder. Bu amaca varmak için de genellikle “sezgi ve sevgi yöntemleri” kullanılır. Sıradan insanlarda “bilinçdışından korku” şeklindeki dış gerçekliğe ve ahlaka yöneltici güdü, mistisizmde “hakikat sevgisi” şekline dönüşür.  Mistisizmde alegorik anlatımlar ve derinlik vardır. Yaratılışın sırları ve hakikatin nitelikleri sembollerle gizlenerek ancak onları araştırmaya isteği ve yeteneği olanlara açılır. Bu yönüyle varoluşçu psikoterapi, hakikat arayışında mistik bir yapılanmadır, yükselmeyi ve hakikate yaklaşmayı derece derece gerçekleştirir.

 

Varoluşçu psikoterapideki mistisizm, insanı, ruhundaki hakikatin yansımasıyla görür ve sever. Aşıladığı insan sevgisi de bu sevgidir. Başka bir deyişle, diğer ekollerde doğrudan “insan”a yöneltilen sevgi, varoluşçu psikoterapi mistisizminde insan ruhu aracılığıyla “hakikat”e yöneltilir. Gerçekte hakikatin gücünün bir parçası olan insan, ancak bu gerçeğin anlamını keşfettiğinde, insan sevgisi, aydınlanma ve aşk ile gerçekleri ve sırları kavrayabilecek olgunluğa ulaşır. Bu nedenle insanda hakikati kavrayacak yetenek olduğuna inanan varoluşçu psikoterapi, her insanın “kâmil insan” olma yolunda ilerlemesini amaçlayan kadim bir ekoldür ve varoluşçu psikoterapide önde gelen sevgi, “insan sevgisi”dir.

 

BİRLİK FELSEFESİ VE VAROLUŞÇU PSİKOTERAPİ

Mevleviler veya Hallac-ı Mansur gibi, varoluşçu psikoterapistler de hakikati kendi içlerinde ve kendi ruhlarının derinliklerinde ararlar ve hakikatin içinde eriyip yok olmaya yönelirler. Mistik bir yönü olan bu yönelmenin sırrı, insanın kendi benliğini yok ederek içinde gizlenmiş olan hakikati bulmasıyla idrak edilebilir.

 

“Tasavvuf”, hakikatin varlığını, birliğini, niteliğini ve evrenin oluşumunu, varlık birliğiyle açıklayan dini ve felsefi bir akımdır, İslam gizemciliğidir. İnsan, hakikati duyularıyla algılayamaz ve aklıyla kavrayamaz ama hakikati, hakikate karşı duyduğu aşk ile sezer. Mistisizmdeki hakikati arama dışsal değil, içsel bir arayıştır. İslam gizemcileri bunu şöyle dile getirmişlerdir: “Hakikate ibadetle değil, muhabbetle varılır. Hakikat ile kurulan bağlantı, bir akıl bağlantısı değil, gönül bağlantısıdır.”

 

Birlik felsefesi, hayatını hakikati aramaya adamış olan ışığı arayanlar için önemli ipuçları sunar. Birliğe ulaşmak tasavvufi manada “insan-ı kâmil” olmak demektir. “Vahdet-i vücut” yani “hakikatin varlığı ile bir olmak”tır. Tam bir birlik savunucusu olan Mevlâna, “insanın amacı hakikatin özünü görmek ve onun birliğine ulaşmaktır” anlayışını şöyle dile getirir: “Gönlüme baktım, hakikati orada buldum, yoksa başka yerde değil. İkiliği bir yana attım. İkinin bir ettiğini gördüm. Bir’i arar, Bir’i yaşar, Bir’i çağırırım ben.” Mevlâna’ya göre evren, hakikatin varlık alanıdır. Evreni yöneten sevgidir. Bu sevgiyi gönül gözü ile görebilen kişi kendini bilir, hakikati bilir, hak ile hak olur. Mevlâna bu yaklaşımını, “Ey hakikati arayan, aradığın sensin!” diyerek dile getirmiştir.

 

Hallac-ı Mansur, “Enel Hak” diyerek “hakikat, evren, insan” üçlemesini içeren varlık birliğini savunmuştur. Mansur’a göre, gerçek olan “bir”dir. Çokluk bu “bir”in değişik biçim ve nitelikteki yansımalarıdır. Evren ve insan “bir”in dışında değil, içindedir ve onunla özdeştir. “Kendini bilen hakikati bilir, kendini seven hakikati sever” diyen Mansur’a göre evren yaratılmamış, bir ışık ve sevgi yumağı olan hakikatten fışkırmıştır.

 

Ezoterik bilgilerimize göre, Doğu ve Batı uygarlıklarının iki ana kaynağı vardır. Bunlardan biri “Atlantis”, diğeri de büyük “Anavatan Mu” uygarlığıdır ve 70.000 yıl önce bu uygarlığın ilk tek Tanrılı dininde de “Hakikat tektir. Her şey ondan varolmuştur ve ona dönecektir” inancı vardır. Mu İmparatorluğunun diğer adı “Güneş İmparatorluğu”dur. İmparatordan sonra, hem bilim adamı hem de rahip olan Naacaller vardır. Kutsal Sırlar Kardeşliği‘nin üyesi olan Naacaller‘a göre “Güneş” veya bizim bildiğimiz anlamda “Nur”, doğrudan hakikat değil, onun birliğinin ve tekliğinin kitleler tarafından daha iyi anlaşılması için seçilmiş olan bir semboldür ve sevginin ta kendisidir. Tüm evren sevgi üzerine kurulmuştur. Birçok sembol gibi, Kutsal Sırlar Kardeşliği’nin üyelerini kabul ettiği inisiyasyon törenlerinin kökeni de Mu Naacal okuludur. Değişik örgütlenmeler aracılığıyla günümüze kadar ulaşmış olan bu inisiyasyon töreninde aday, uzun bir hazırlık ve soruşturma döneminden sonra, layık görülmesi halinde kardeşliğe kabul edilirdi. Mu’nun kolonileri Mısır’da, Japonya’da, Uygur Türkleri’nde, eski Maya ve İnka uygarlıklarında yer almıştır.

 

Hermes’in efsanevi Zümrüt levhalarında, “Şurası gerçek, doğru ve kesindir ki; altta olan, üstte olan gibidir ve bu bir tek şeyin mucizesini gerçekleştirmek içindir. Mevcut olan her şey, bir olduğu ve birden kaynaklandığı gibi her şey uyarlama yoluyla bir tek şeyden doğmuştur.” demektedir. Hermes ayrıca; “İkinci anahtar ise şudur; insanlar ölümlü Tanrılardır, Tanrılar ise ölümsüz insanlardır. Ne mutlu bu sözleri anlayabilenlere, çünkü bunları anlamak demek, her şeyin anahtarına sahip olmak demektir” yazar.

 

Değişmeyen, ebedi ve gizemli hakikat ile ölümlü ve sonlu evren arasındaki ilişkiyi açıklamayı amaçlayan ve “Yahudi tasavvufu” olarak bilinen Kabala felsefesine göre, her şey hakikatin bir parçasıdır. Tüm evren yüce varlıktan ortaya çıkmıştır ve halen onun içinde yüzmektedir. Her şey sonunda ona geri dönecektir. İşte bu nedenle tüm varlıklar birdir ve tüm insanlar kardeştir.

 

Dante, “İlahi Komedyası”ndaki “cennet, cehennem, araf” üçlemesinde hakikati aramaktadır. Bunun için üç yolculuk yapar. Seyahatlerin sonunda, ilahi “Nur”a, yani hakikate kavuşur. Dante’nin gördüğü ilahi Nur bir üçgen şeklindedir. Diğer bir deyişle o Nurlu Delta’yı görmüştür. Delta’nın ortasında, Dante’nin kendi yansıması, yani insan durmaktadır. İnsan hakikatin bir parçasıdır ve hakikat de insanın içindedir. İnsan kendini yeterince araştırırsa, içindeki vasıfları geliştirirse, bünyesinde varolan sırlara erecek ve aradığı hakikatin kendinde bulunduğunu anlayacaktır.

 

Taoculuğun kurucusu olarak bilinen Laozi’nin annesi “Nur”dan gebe kalmış, Laozi babasız dünyaya gelişmiştir. Taoculukta “Tao”, “yol” anlamına gelir. Yolda da en önemli şey “eylem”in kendisidir. Taoculuk bu nedenle eylemin kendisiyle, yani hayatla ve hayatın her hali ile bütünleşmeyi savunur. Hakikat hakkındaki düşüncelerle hakikate ulaşmaya değil, Tao’ya, yani yola girmeyi, bilgi, birikim ve beceri yanında sezgiyi doğru kullanmayı önerir. Ne iş yaparsan yap yaptığın işle bir olmak, ona sezgisel yaklaşmak gerekir. Tao, aydınlanmayı “kendini bilme”, bilgeliği ise “başkalarını bilme” olarak tanımlar. Bilgece sezgi insanı kendini bilmeye, sanatsal sezgi de üretime götürür. Taoculukta klasik dinlerde bulunan ne bir hakikat kavramı vardır ne de “iyi ve kötü” gibi ahlakın temelini oluşturan görüşler vardır. “Sonsuz hakikat”, ne anlatılabilir olandır ne de ad verilebilir olandır. Her şey hakikattir, her şey hakikatten akar, hakikate döner. Bu anlayışa göre hakikat evrendeki “alegorik düzen”dir.

 

SİMYACILIK, VAROLUŞÇU PSİKOTERAPİ VE KUANTUM DÜŞÜNCESİ…

“Bilgelik sevgisi” anlamına gelen ve hakikatin araştırılması çabasının bir kazanımı olan “felsefe”, akıl sahibi ve düşünen bir varlık olarak yalnız insana ait bir gerçekliktir ve tüm insanlığın ortak mirasıdır. İnsanlık varoldukça devam edecek olan felsefe, gücünü, değerini ve önemini, hakikatle kurduğu ilişkiden alır. “Yerin içini ziyaret et, orada düzeltilecek olan felsefe taşını bulacaksın” anlamına gelen ve varoluşçu psikoterapistler arasında sık kullanılan bir motto, insanın kendi içinde kadim bir yolculuğa çıkarak, kendine ve evrene dair derin düşüncelere dalması gerektiğini anlatır. Çünkü felsefe gibi “felsefe taşı” da “aydınlanmanın sembolü”dür.

 

“Ateş”, “toprak”, “su”, “hava” ve beden ile ruh arasında aracılık görevi yapan “ether” olmak üzere “beş element”in varlığını kabul eden “Simyacılar”ın asıl amacı, felsefe taşını bulmaktır. Bunu bulmak için ateşle taşları sürekli arıtıp, damıtırlar. Taş ile taşları birleştirip üzerlerinde çalışırlar ve bilirler ki aslında taşları ateşle arıtırken, arındırdıkları taşlar değil, kendi ruhlarıdır. Söylenceye göre, en sonunda taş en mükemmel haline, yani felsefe taşına ulaşır. Felsefe taşı, ölümsüzlüğü verirken, her maddeyi altına çevirme gücüne de sahiptir. Yine bu da aslında sembolik bir anlatımdır. Simyacılar, öze ve dibe inerek, arınmanın sembolü olan ateş ile ruhlarını arındırmış ve nihai hikmete, aydınlığa ve hakikate ulaşmayı hedef almışlardır. “Altın” ise felsefe taşı gibi hikmetin ve aydınlanmanın sembolüdür. Bu yüzden felsefe taşı, aydınlanmış, gnosise ve hakikate ulaşmış insanı anlatmaktadır. Varoluşçu psikoterapistlere göre, kişi terapi süreciyle ve hayatın içindeki varoluşlarla ateşte arınmadan, cehenneme inmeden ve nihayetinde öze dönüşmeden aydınlanamaz.

 

Bir nevi felsefe taşını aramaya, aydınlanmaya, sırların mahiyetine ulaşmaya ve derinliklerine inmeye çalışan varoluşçu psikoterapi, “kuantum düşüncesi”nin savlarını da savunur. Buna göre, parça bütüne aittir ve bütünün bilgisini taşır, tüm kâinat insanın içinde, insan da o kâinatın içindedir. “Ne düşünürsen onu yaşarsın, ne düşünürsen o olursun. Yukarda ne varsa aşağıda da aynısı vardır” mottosu ile özetlenebilecek kuantum düşüncesi, antik çağlardan beri ifade edilen, “mikrokosmos” ile “makrokosmos” arasındaki birlik ve benzerliğe vurgu yapar. Tüm varlıklar ve şeyler, evrensel bir planda birbirlerine bağlıdırlar. Bu anlayışa göre evren, koskoca bir aynalar tiyatrosu ve şifreleri çözülmeyi bekleyen hiyeroglifler topluluğudur. Şifreler çözüldüğünde “hikmet”, “bir” ve “hakikat” gerçeği ortaya çıkacaktır.

 

Varoluşçu psikoterapi, psikodinamik psikoterapi ve tüm ezoterik öğretiler, hakikate ulaşabilmek için ortam ve yöntemleri sağlayıp, esas işi insanın kendisine bırakmaktadır. “Hakikat yolun sonu değil, yolun kendisidir.” Hakikate doğru yaptığımız yolculuğun, “bir varış değil tümüyle bir gidiş” olduğunun farkına varabilmek gerekir. Bayezid-Bistami’nin dediği gibi, “Hakikat aramakla bulunmaz ancak bulanlar hep arayanlardır.” Platon’un ünlü mağara benzetmesinde belirttiği gibi, “Gerçeği ve bilgiyi aramayan iki varlık vardır; birincisi hakikattir, ikincisi bilgisiz insanlardır. Biri hakikatin tam içerisindedir, diğeri ise tam dışarısındadır.”

Share20TweetSend

Related Posts

pasif agresif
Psikanaliz ve Psikoterapi

PASİF AGRESİF KİŞİLİK BOZUKLUĞU

16 Ocak 2024
depresyon
Psikanaliz ve Psikoterapi

GÜLÜMSEYEN DEPRESYON

19 Ekim 2023
adobestock 187979592
Psikanaliz ve Psikoterapi

Fonksiyonel Cinsel Terapi

1 Eylül 2022
eysvhoiwkauwelw[1]
Psikanaliz ve Psikoterapi

Geçmişin Sirenleri

31 Mayıs 2021
Psikoterapi
Psikanaliz ve Psikoterapi

Psikoterapide Mizah

17 Ekim 2020
okb
Güncel

Obsesif Kompulsif Bozukluk (OKB) ve Pandemi

25 Eylül 2020
Next Post
Babasi Tarafindan Oldurulen Seyma Yildiz Icin 12896645 9585 Amp[1]

Şeyma Yıldız Cinayeti

Binge Eating Disorder[1]

Tıkınırcasına Değil Hayattan Zevk Alırcasına Yiyin

Kadinlarda Aldatma

Konduramazsan Kondururlar Gülüm

Mutlu Evlilikler

Mutlu İlişkilerin Kadim Sırları

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

POPÜLER MAKALELER

  • Makaleler
mutlu cinsellik3
Güncel

BEŞ BEDEN TEORİSİ VE SEKSOKORPOREL YAKLAŞIM

13 Şubat 2025

MetaSeks Cinsel Terapi Kuramı'nda yer alan "beş beden teorisi" ve "seksokorporel yaklaşım", cinselliği, mars ve venüs enerjilerini, cinsel işlev bozukluklarını...

Read more
mutlu cinsellik3

BEDEN TERAPİLERİ VE CİNSEL YAŞAM

13 Şubat 2025
mutlu cinsellik3

BASİTLEŞTİRİLMİŞ LONGEVİTY SEKS

13 Şubat 2025
mutlu cinsellik3

BAĞIŞIKLIK SİSTEMİMİZİN GÜCÜ VE ZİHİN-BEDEN BAĞLANTISI

13 Şubat 2025
mutlu cinsellik3

BAĞIRSAK SAĞLIĞI VE MİKROBİYOM DENGESİNİN CİNSEL İŞLEV BOZUKLUKLARINA ETKİSİ

22 Kasım 2024

Instagram

takip et

  • 21
          3 900 TL  ERKEN KAYIT   ND  R  M         N SON G  N   31 A  USTOS 2022         K  KEN B  T  NC  L VE FONKS  YONEL C  NSEL SA  LIK KONGRES         24-27 Kas  m 2022 - ANTALYA       Pine Beach Resort   Club Belek Otel         KASIMDA A  K BA  KADIR           K  ken T  bb  ndan K  ken Sekse ve K  ken Psikolojiye         31 A  USTOS 2022  ye kadar ge  erli ERKEN KAYIT   CRET     3 900 TL         WEB      www butunculvefonksiyonelcinselsaglik com        KONGRE KAYIT      LiteraTur Turizm Kongre Organizasyon Firmas        Telefon  0 532 773 89 72      E-Posta  literatur literaturmice com      50 ki  ilik K  KEN DERNEK BURSU 2  KATILIM PAKET   mizde    kendi   cretini   deyerek kongremize sponsorsuz olarak kat  lacak olan    Hekimler  Eczac  lar  Psikologlar  Psikolojik Dan    manlar  Sosyal Hizmet Uzmanlar    Aile Dan    manlar    Fizyoterapistler  Hem  ireler  Ebeler  Diyetisyenler ve T  p  Ruh Sa  l       ve Sa  l  k alan  ndaki lisans     rencilerine  31 A  USTOS 2022 tarihine kadar    ift ki  ilik odada ki  i ba     KONGRE ERKEN KAYIT   CRET   3 900 TL dir  Cinsel Sa  l  k Dernekleri Federasyonu  C  SEF    yesi olan B  t  nc  l ve Fonksiyonel Cinsel Sa  l  k Derne  i  K  KEN  nin bursunu ka    rmay  n       k  kenkongre2022  cisef  metaseks  metaevlilik  cinselsa  l  kkongresi  psikoder  k  ken    metapsikoloji  metapsikoterapi  cised    roseks  jineseks  hiped  ficed  ppd  fsha  ahcited  heceder  iicpi  b  t  nc  lt  p  b  nt  nc  lseks  fonksiy  nelt  p  cinselterapie  itimi  seksterapisie  itimi  evlilikterapisie  itimi  uluslararas  entegratifkognitifpsikoterapienstit  s    sexualhealthcongress  seksterapisikongresi    cinsellikvecinseltedavilere  itimi
  • 21
         HE  NZ KOHUT UN KEND  L  K PS  KOLOJ  S   KURAMI VE NARS  S  ST  K K      L  K ORGAN  ZASYONU WORKSHOPU        20-21 A  ustos 2022      ONL  NE E    T  M        DR  CENG  Z G  LE        DR  CEM KE  E      DR  FATMA CO  AR        METAPS  KOTERAP        METAPS  KOLOJ          E    T  M VEREN KURUMLAR      ULUSLARARASI ENTEGRAT  F KOGN  T  F PS  KOTERAP   ENST  T  S    INTERNATIONAL INTEGRATIVE COGNITIVE PSYCHOTHERAPY INSTITUTE - IICPI       www iicpi org      IICPI ONAYLI ULUSLARARASI BELGELEND  RME E    T  M        C  NSEL SA  LIK DERNEKLER   FEDERASYONU  C  SEF         www cisef org tr       C  NSEL SA  LIK ENST  T  S   DERNE      C  SED         www cised org tr        KES  N KAYIT       0 555 274 41 97 numaral   IICPI Whatsapp hatlar  n   arayarak veya MESAJ atarak e  itimimiz hakk  nda bilgi alabilirsiniz ve kay  t yapt  rabilirsiniz    KendilikPsikolojisi  HeinzKohut  Narsisizm  Narsisistik  NarsisistikKi  ilikOrganizasyonu  NarsisistikKi  ilik  CengizG  le    CemKe  e  PsikoterapiE  itimi  NarsisistikKendilikBozuklu  u  TemelPsikoterapiE  itimi  Duygusal  emaTerapiE  itimi    emaTerapiE  itimi  drcemkece  EntegratifKognitifPsikoterapiE  itimi  CemKe  e   InternationalIntegrativeCognitivePsychotherapInstitute  Uluslararas  EntegratifKognitifPsikoterapiEnstit  s    cised  iicpi  metapsikoterapi
  • 102
          Sevgili dostlar  m  ne d      n  yorsan  z O sunuz  her insan kendi d      ncelerinden do  ar ve d      nceleriyle kendi d  nyas  n   kendisi kurar  size d      nceleriniz   ekil verir  d      nd      n  z   ey olursunuz  huzur ve mutluluk i  erden ve d      ncelerinizden gelir onu d    arda aramay  n  g  zel d      nd      n  z  g  zel hissetti  iniz  g  zeli se  ti  iniz  g  zel davrand      n  z   ok ama   ok g  zel bir g  n ge  irmeniz dile  iyle  G  NAYDIN                                           g  n  n  z ayd  n  g  nl  n  z ayd  n  sabah  n  z xeyir  buongiorno  good morning  bonjour  guten morgen  kalimera  buenos dias  dobroye utre  beyan   ba    bom dia  j   reggelt  ohayoo gozaimasu  dzie   dobry  boker tov  roj ba    sobh bekheyr     CEM KE  E  Yazar   E  itmen Psikoterapist   Cinsel Terapist Evlilik Terapisti   Aile Dan    man                                 B  LG   VE RANDEVU       N       ANKARA  0 533 234 72 08        STANBUL  0 549 314 69 12      WEB  www cemkece com tr         NSTAGRAM  www instagram com drcemkece      FACEBOOK  www facebook com drcemkece      TW  TTER  www twitter com drcemkece      YOUTUBE  www youtube com cisedorgtr      TELEGRAM  https   t me cemkece      GMA  L  ayavarcem gmail com       ADRES  1424  Cd No 2 Daire 16 Erdil Apt  06101   ankaya   Ankara - T  rkiye                                                     cemke  e  drcemke  e  psikoterapist  psikoterapi  psikiyatrist  evlilikterapisti  evlilikterapisi  cinselterapist  cinselterapi  psikiyatri  psikolog  cinselt  p  ailedan    manl        aileterapisi  psikolojikdan    manl  k  psikologankara  kad  norgazm    kad  ncinselli  i  orgazm  klitoris  femaleejaculation  cinselya  am  squirting  vulvarerojena    femalesexuality  a  k  nsekscinselterapiyakla    m    a  k  nseks  clitoralcomplex  klitoralkompleks  cinseldan    manl  k
  • 2.4k
         EMPAT   NED  R   E  duyum  duyguda  l  k    tekini bilme ve anlama gayreti ve s  reci olarak tan  mlanan EMPAT         kar    m  zdaki ki  inin duygular  n   bo   bir zihinle sadece ona odaklanarak ve sanki oymu    as  na hissetmek          imdi ve burada neye ihtiyac   var   ve  Onun yerinde olsam ben ne yapard  m  sorular  na odaklanmak       i  inde bulundu  u durum ya da davran    lar  ndaki motivasyonunu  bak     a    s  n   ve kendince olan hakl  l      n   kendimizi onun yerine koyarak anlamak       onunla s  zel ve s  zel olmayan yollarla  jest  mimik ve bak    lar  anlad  klar  m  z   payla  mak ve iletmek demektir  Empatide esas olan       kar    m  zdaki ki  inin belkide fark  nda bile olmad       duygular  n   ve d      ncelerini ona  onun bak     a    s  ndan yeniden ifade etmektir       onun d  nya g  r      ne g  re belirli durumlara dayal   olarak nas  l tepki verdi  ini ona fark ettirmektir       g  r  nenin alt  nda yatan motivasyonlar  n   ve i   d  nyas  n   a    klay  p yeni bak     a    lar   olu  turarak kar    m  zdaki ki  inin kendisini  olaylar   ve ki  ileri al      k oldu  u perspektiften olduk  a farkl   bir bi  imde ele almas  n  n yolunu a  makt  r       kar    m  zdaki ki  inin   evresindeki d  nyay   nas  l g  zlemledi  i ve deneyimledi  i konusunda ciddi bir zihinsel   al    ma yapmakt  r     CEM KE  E Psikoterapist   Yazar   E  itmen Cinsel Terapist   Evlilik ve Aile Terapisti                                       B  LG   VE RANDEVU       N       ANKARA  0 533 234 72 08        STANBUL  0 549 314 69 12      WEB  www cemkece com tr         NSTAGRAM  www instagram com drcemkece      FACEBOOK  www facebook com drcemkece      TW  TTER  www twitter com drcemkece      YOUTUBE  www youtube com cisedorgtr      TELEGRAM  https   t me cemkece      GMA  L  ayavarcem gmail com       ADRES    ukurambar Mahallesi 1424  Cadde No 2 Daire 16 Erdil Apartman   06101   ankaya   Ankara - T  rkiye                                                                   cemke  e  drcemke  e  psikoterapist  psikoterapi  psikiyatrist  evlilikterapisti  evlilikterapisi  cinselterapist  cinselterapi  duyguda  l  k  ailedan    man    ailedan    manl        aileterapisi  psikolojikdan    manl  k  psikologankara  cinseldan    manl  k  iicpi  cisef  cised  ahcited  k  ken  jineseks    roseks  psikoder  metaseks  metaevlilik  metapsikoterapi  e  duyum  metapsikolojiyakla    m    empati
  • 778
            Bir kad  n  n kalbini 5   eyle fethedebilirsiniz   1  romantizm sunarak   2  birlikte kaliteli zaman ge  irerek   3  sadakatinizi g  stererek   4  dinleyip anlayarak ve  5  dokunup sevginizi hissettirerek       CEM KE  E Psikoterapist   Yazar   E  itmen Cinsel Terapist   Evlilik ve Aile Terapisti                                       B  LG   VE RANDEVU       N       ANKARA  0 533 234 72 08        STANBUL  0 549 314 69 12      WEB  www cemkece com tr         NSTAGRAM  www instagram com drcemkece      FACEBOOK  www facebook com drcemkece      TW  TTER  www twitter com drcemkece      YOUTUBE  www youtube com cisedorgtr      TELEGRAM  https   t me cemkece      GMA  L  ayavarcem gmail com       ADRES    ukurambar Mahallesi 1424  Cadde No 2 Daire 16 Erdil Apartman   06101   ankaya   Ankara - T  rkiye                                                                   cemke  e  drcemke  e  psikoterapist  psikoterapi  psikiyatrist  evlilikterapisti  evlilikterapisi  cinselterapist  cinselterapi  psikolog  ailedan    man    ailedan    manl        aileterapisi  psikolojikdan    manl  k  psikologankara  cinseldan    manl  k  iicpi  cisef  cised  ahcited  k  ken  jineseks    roseks  psikoder  metaseks  metaevlilik  metapsikoterapi  kad  ncinselli  i  metapsikolojiyakla    m    erkekcinselli  i
  • 138
          Sevgili dostlar  m  yeni bir g  n yeni umutlar  yeni g  zellikler  yeni dostluklar  yeni k      k mucizeler  yeni ya  anm    l  klar demektir    imdi pencereden d    ar   bak  n l  tfen ve g  ne  ten yay  lan o muhte  em enerjiyi hissedin  k  t   dugular  n  zdan uzakla  mak i  in zihninizdeki negatif d      nce kanal  n   de  i  tirin ve pozitif eylemler planlay  n  ya  am en taze haliyle yeni bir g  n sunuyor ve ya  anacak   ok ama   ok g  zel bir g  n sizi bekliyor  her yanda bir tela    her yanda bir ko  u  turmaca  duran ne var ki   u hayatta  hareket canl  l  kt  r zaten  haydi uyan  n ve canlan  n biraz  ya  amdan hakk  n  z   al  n  G  NAYDIN                                           g  n  n  z ayd  n  g  nl  n  z ayd  n  sabah  n  z xeyir  buongiorno  good morning  bonjour  guten morgen  kalimera  buenos dias  dobroye utre  beyan   ba    bom dia  j   reggelt  ohayoo gozaimasu  dzie   dobry  boker tov  roj ba    sobh bekheyr     CEM KE  E  Yazar   E  itmen Psikoterapist   Cinsel Terapist Evlilik Terapisti   Aile Dan    man                                 B  LG   VE RANDEVU       N       ANKARA  0 533 234 72 08        STANBUL  0 549 314 69 12      WEB  www cemkece com tr         NSTAGRAM  www instagram com drcemkece      FACEBOOK  www facebook com drcemkece      TW  TTER  www twitter com drcemkece      YOUTUBE  www youtube com cisedorgtr      TELEGRAM  https   t me cemkece      GMA  L  ayavarcem gmail com       ADRES  1424  Cd No 2 Daire 16 Erdil Apt  06101   ankaya   Ankara - T  rkiye                                                     cemke  e  drcemke  e  psikoterapist  psikoterapi  psikiyatrist  evlilikterapisti  evlilikterapisi  cinselterapist  cinselterapi  psikiyatri  psikolog  cinselt  p  ailedan    manl        aileterapisi  psikolojikdan    manl  k  psikologankara  kad  norgazm    kad  ncinselli  i  orgazm  klitoris  femaleejaculation  cinselya  am  squirting  vulvarerojena    femalesexuality  a  k  nsekscinselterapiyakla    m    a  k  nseks  clitoralcomplex  klitoralkompleks  cinseldan    manl  k
  • 1.3k
          Sevgili dostlar  m  Tosun Pa  a filminde birbirine giren Tellio  ullar   ve Sefero  ullar   ailelerinin sorunlar  n       z  mleyebilmesi i  in   aban  Tosun Pa  a k  l      na girer  ancak ger  ek Tosun Pa  a ortaya     k  nca planlar kar      r  Bu muhte  em filmin en keyifli sahnelerinden birini seyrederken d      ncelere dald  m ve bunlar   sizlerle payla  mak istedim    lkemizin i  ine d    t         irkeflik  bo  vermi  lik  kirlenmi  lik  de  ersizlik  erdemsizlik ve al  akl  k beni endi  elendiriyor  Sanki bir kurnadan bir kurnaya   irkef s    r  yor  sanki bir   irkef   ukurunda debelenip duruyoruz  sanki yalan  n  dolan  n  haks  zl  klar  n ve kibrin alt  n   a    n   ya    yoruz  Her ge  en g  n estetikli ve   zen g  sterilen d     g  r  n    leriyle parlat  lm      vicdanlar  n  n derinliklerinde   irkef kuyular   bulunan  i  i bo   ve de  ersiz insanlara   evreleniyoruz  Bir Hak   dan  bir de haks  z oImaktan korkmuyoruz  Oysa   irkefe bulanmam     nice soylu ideallerimiz  unutulmu   nice temel de  erlerimiz    amura batmam     nice samimi   zlemlerimiz var bizim    Ya  amdan hakk  m  z   almak ve karde    e payla  mak varken  kibrimizle  nefsimizle do  an  n kanunlar  n   bozmaya  ya  ama hoyrat  a meydan okumam  za ne gerek var  Art  k Hac   Bekta   Veli nin  Sevgi varken nefret niye  Bar     varken sava   niye  Karde  lik varken didi  mek niye  Dostluk varken d    manl  k niye  Ho  g  r   varken ba  nazl  k niye    zg  rl  k varken tutsakl  k niye  Adalet varken  haks  zl  k niye   sorular  n   akl  m  za getirmenin  her   eyi ama en ba  ta ya  amdaki yerimizi sorgulaman  n ve tefekk  r etmenin zaman   geldi de ge  iyor bile     CEM KE  E Psikoterapist   Yazar   E  itmen Cinsel Terapist   Evlilik ve Aile Terapisti                                       B  LG   VE RANDEVU       N       ANKARA  0 533 234 72 08        STANBUL  0 549 314 69 12      WEB  www cemkece com tr         NSTAGRAM  www instagram com drcemkece      FACEBOOK  www facebook com drcemkece      TW  TTER  www twitter com drcemkece      YOUTUBE  www youtube com cisedorgtr      TELEGRAM  https   t me cemkece      GMA  L  ayavarcem gmail com                                                                    cemke  e  drcemke  e  psikoterapist  psikoterapi  psikiyatrist  evlilikterapisti  evlilikterapisi  cinselterapist  cinselterapi
  • 30
         METAEVL  L  K TERAP  S   E    T  M    ETE       26  ETE  1-2 EK  M 2022         STANBUL - TAKS  M       UMUT VE TEMAS ODAKLI EVL  L  K TERAP  S   E    T  M         H  BR  T E    T  M   ONL  NE     RG  N          HEK  MLER ve RUH SA  LI  I PROFESYONELLER         N 6 MOD  LL  K H  BR  T E    T  M    RG  N VE ONL  NE         E    T  M VEREN KURUMLAR      ULUSLARARASI ENTEGRAT  F KOGN  T  F PS  KOTERAP   ENST  T  S    INTERNATIONAL INTEGRATIVE COGNITIVE PSYCHOTHERAPY INSTITUTE - IICPI       www iicpi org      IICPI ONAYLI ULUSLARARASI BELGELEND  RME E    T  M        C  NSEL SA  LIK DERNEKLER   FEDERASYONU  C  SEF         www cisef org tr       C  NSEL SA  LIK ENST  T  S   DERNE      C  SED         www cised org tr        KES  N KAYIT       0 555 274 41 97 numaral   Whatsapp hatt  n   arayarak veya MESAJ atarak e  itimimiz hakk  nda bilgi alabilirsiniz ve kay  t yapt  rabilirsiniz       E  itime neden kat  lmak istedi  inizi  lisans  y  ksek lisans ve doktora e  itimlerinizi  ald      n  z di  er e  itimleri  TC kimlik numaran  zla birlikte ad  n  z   ve soyad  n  z   bize k  sa MESAJ olarak at  n     kesin kayd  n  z      yapal  m         IICPI   lkemizdeki ve t  m d  nyadaki ekonomik ko  ullar   g  re e  itim  sempozyum  webinar ve kongre   cretlerinde g  ncelleme yapabilir ve bu hakk   hep kendisinde sakl   tutar  Kursiyerlerimiz bu hakk   bilerek ve bu ko  ulu kabul ederek e  itim  sempozyum  webinar ve kongrelerimize kat  l  rlar
  • 32
         HE  NZ KOHUT UN KEND  L  K PS  KOLOJ  S   KURAMI VE NARS  S  ST  K K      L  K ORGAN  ZASYONU WORKSHOPU        20-21 A  ustos 2022      ONL  NE E    T  M      DR  CENG  Z G  LE     DR  CEM KE  E      METAPS  KOTERAP        METAPS  KOLOJ          E    T  M VEREN KURUMLAR      ULUSLARARASI ENTEGRAT  F KOGN  T  F PS  KOTERAP   ENST  T  S    INTERNATIONAL INTEGRATIVE COGNITIVE PSYCHOTHERAPY INSTITUTE - IICPI       www iicpi org      IICPI ONAYLI ULUSLARARASI BELGELEND  RME E    T  M        C  NSEL SA  LIK DERNEKLER   FEDERASYONU  C  SEF         www cisef org tr       C  NSEL SA  LIK ENST  T  S   DERNE      C  SED         www cised org tr        KES  N KAYIT       0 555 274 41 97 numaral   IICPI Whatsapp hatlar  n   arayarak veya MESAJ atarak e  itimimiz hakk  nda bilgi alabilirsiniz ve kay  t yapt  rabilirsiniz       Workshopumuza neden kat  lmak istedi  inizi  lisans  y  ksek lisans ve doktora e  itimlerinizi  ald      n  z di  er e  itimleri  TC kimlik numaran  zla birlikte ad  n  z   ve soyad  n  z   bize k  sa MESAJ olarak at  n     kesin kayd  n  z      yapal  m       IICPI   lkemizdeki ve t  m d  nyadaki ekonomik ko  ullar   g  re e  itim  sempozyum  webinar ve kongre   cretlerinde g  ncelleme yapabilir ve bu hakk   hep kendisinde sakl   tutar  Kursiyerlerimiz bu hakk   bilerek ve bu ko  ulu kabul ederek e  itim  sempozyum  webinar ve kongrelerimize kat  l  rlar

SOSYAL MEDYA

VİDEOLAR

Psikoterapist Cem KEÇE Kimdir?

25 Haziran 2019

Empati

25 Haziran 2019

Korku ve Regresyon

25 Haziran 2019

Aldatma Belirtileri

25 Haziran 2019

Instagram

takip et

  • 2.4k
         EMPAT   NED  R   E  duyum  duyguda  l  k    tekini bilme ve anlama gayreti ve s  reci olarak tan  mlanan EMPAT         kar    m  zdaki ki  inin duygular  n   bo   bir zihinle sadece ona odaklanarak ve sanki oymu    as  na hissetmek          imdi ve burada neye ihtiyac   var   ve  Onun yerinde olsam ben ne yapard  m  sorular  na odaklanmak       i  inde bulundu  u durum ya da davran    lar  ndaki motivasyonunu  bak     a    s  n   ve kendince olan hakl  l      n   kendimizi onun yerine koyarak anlamak       onunla s  zel ve s  zel olmayan yollarla  jest  mimik ve bak    lar  anlad  klar  m  z   payla  mak ve iletmek demektir  Empatide esas olan       kar    m  zdaki ki  inin belkide fark  nda bile olmad       duygular  n   ve d      ncelerini ona  onun bak     a    s  ndan yeniden ifade etmektir       onun d  nya g  r      ne g  re belirli durumlara dayal   olarak nas  l tepki verdi  ini ona fark ettirmektir       g  r  nenin alt  nda yatan motivasyonlar  n   ve i   d  nyas  n   a    klay  p yeni bak     a    lar   olu  turarak kar    m  zdaki ki  inin kendisini  olaylar   ve ki  ileri al      k oldu  u perspektiften olduk  a farkl   bir bi  imde ele almas  n  n yolunu a  makt  r       kar    m  zdaki ki  inin   evresindeki d  nyay   nas  l g  zlemledi  i ve deneyimledi  i konusunda ciddi bir zihinsel   al    ma yapmakt  r     CEM KE  E Psikoterapist   Yazar   E  itmen Cinsel Terapist   Evlilik ve Aile Terapisti                                       B  LG   VE RANDEVU       N       ANKARA  0 533 234 72 08        STANBUL  0 549 314 69 12      WEB  www cemkece com tr         NSTAGRAM  www instagram com drcemkece      FACEBOOK  www facebook com drcemkece      TW  TTER  www twitter com drcemkece      YOUTUBE  www youtube com cisedorgtr      TELEGRAM  https   t me cemkece      GMA  L  ayavarcem gmail com       ADRES    ukurambar Mahallesi 1424  Cadde No 2 Daire 16 Erdil Apartman   06101   ankaya   Ankara - T  rkiye                                                                   cemke  e  drcemke  e  psikoterapist  psikoterapi  psikiyatrist  evlilikterapisti  evlilikterapisi  cinselterapist  cinselterapi  duyguda  l  k  ailedan    man    ailedan    manl        aileterapisi  psikolojikdan    manl  k  psikologankara  cinseldan    manl  k  iicpi  cisef  cised  ahcited  k  ken  jineseks    roseks  psikoder  metaseks  metaevlilik  metapsikoterapi  e  duyum  metapsikolojiyakla    m    empati
  • 1.3k
          Sevgili dostlar  m  Tosun Pa  a filminde birbirine giren Tellio  ullar   ve Sefero  ullar   ailelerinin sorunlar  n       z  mleyebilmesi i  in   aban  Tosun Pa  a k  l      na girer  ancak ger  ek Tosun Pa  a ortaya     k  nca planlar kar      r  Bu muhte  em filmin en keyifli sahnelerinden birini seyrederken d      ncelere dald  m ve bunlar   sizlerle payla  mak istedim    lkemizin i  ine d    t         irkeflik  bo  vermi  lik  kirlenmi  lik  de  ersizlik  erdemsizlik ve al  akl  k beni endi  elendiriyor  Sanki bir kurnadan bir kurnaya   irkef s    r  yor  sanki bir   irkef   ukurunda debelenip duruyoruz  sanki yalan  n  dolan  n  haks  zl  klar  n ve kibrin alt  n   a    n   ya    yoruz  Her ge  en g  n estetikli ve   zen g  sterilen d     g  r  n    leriyle parlat  lm      vicdanlar  n  n derinliklerinde   irkef kuyular   bulunan  i  i bo   ve de  ersiz insanlara   evreleniyoruz  Bir Hak   dan  bir de haks  z oImaktan korkmuyoruz  Oysa   irkefe bulanmam     nice soylu ideallerimiz  unutulmu   nice temel de  erlerimiz    amura batmam     nice samimi   zlemlerimiz var bizim    Ya  amdan hakk  m  z   almak ve karde    e payla  mak varken  kibrimizle  nefsimizle do  an  n kanunlar  n   bozmaya  ya  ama hoyrat  a meydan okumam  za ne gerek var  Art  k Hac   Bekta   Veli nin  Sevgi varken nefret niye  Bar     varken sava   niye  Karde  lik varken didi  mek niye  Dostluk varken d    manl  k niye  Ho  g  r   varken ba  nazl  k niye    zg  rl  k varken tutsakl  k niye  Adalet varken  haks  zl  k niye   sorular  n   akl  m  za getirmenin  her   eyi ama en ba  ta ya  amdaki yerimizi sorgulaman  n ve tefekk  r etmenin zaman   geldi de ge  iyor bile     CEM KE  E Psikoterapist   Yazar   E  itmen Cinsel Terapist   Evlilik ve Aile Terapisti                                       B  LG   VE RANDEVU       N       ANKARA  0 533 234 72 08        STANBUL  0 549 314 69 12      WEB  www cemkece com tr         NSTAGRAM  www instagram com drcemkece      FACEBOOK  www facebook com drcemkece      TW  TTER  www twitter com drcemkece      YOUTUBE  www youtube com cisedorgtr      TELEGRAM  https   t me cemkece      GMA  L  ayavarcem gmail com                                                                    cemke  e  drcemke  e  psikoterapist  psikoterapi  psikiyatrist  evlilikterapisti  evlilikterapisi  cinselterapist  cinselterapi
  • 778
            Bir kad  n  n kalbini 5   eyle fethedebilirsiniz   1  romantizm sunarak   2  birlikte kaliteli zaman ge  irerek   3  sadakatinizi g  stererek   4  dinleyip anlayarak ve  5  dokunup sevginizi hissettirerek       CEM KE  E Psikoterapist   Yazar   E  itmen Cinsel Terapist   Evlilik ve Aile Terapisti                                       B  LG   VE RANDEVU       N       ANKARA  0 533 234 72 08        STANBUL  0 549 314 69 12      WEB  www cemkece com tr         NSTAGRAM  www instagram com drcemkece      FACEBOOK  www facebook com drcemkece      TW  TTER  www twitter com drcemkece      YOUTUBE  www youtube com cisedorgtr      TELEGRAM  https   t me cemkece      GMA  L  ayavarcem gmail com       ADRES    ukurambar Mahallesi 1424  Cadde No 2 Daire 16 Erdil Apartman   06101   ankaya   Ankara - T  rkiye                                                                   cemke  e  drcemke  e  psikoterapist  psikoterapi  psikiyatrist  evlilikterapisti  evlilikterapisi  cinselterapist  cinselterapi  psikolog  ailedan    man    ailedan    manl        aileterapisi  psikolojikdan    manl  k  psikologankara  cinseldan    manl  k  iicpi  cisef  cised  ahcited  k  ken  jineseks    roseks  psikoder  metaseks  metaevlilik  metapsikoterapi  kad  ncinselli  i  metapsikolojiyakla    m    erkekcinselli  i
  • 138
          Sevgili dostlar  m  yeni bir g  n yeni umutlar  yeni g  zellikler  yeni dostluklar  yeni k      k mucizeler  yeni ya  anm    l  klar demektir    imdi pencereden d    ar   bak  n l  tfen ve g  ne  ten yay  lan o muhte  em enerjiyi hissedin  k  t   dugular  n  zdan uzakla  mak i  in zihninizdeki negatif d      nce kanal  n   de  i  tirin ve pozitif eylemler planlay  n  ya  am en taze haliyle yeni bir g  n sunuyor ve ya  anacak   ok ama   ok g  zel bir g  n sizi bekliyor  her yanda bir tela    her yanda bir ko  u  turmaca  duran ne var ki   u hayatta  hareket canl  l  kt  r zaten  haydi uyan  n ve canlan  n biraz  ya  amdan hakk  n  z   al  n  G  NAYDIN                                           g  n  n  z ayd  n  g  nl  n  z ayd  n  sabah  n  z xeyir  buongiorno  good morning  bonjour  guten morgen  kalimera  buenos dias  dobroye utre  beyan   ba    bom dia  j   reggelt  ohayoo gozaimasu  dzie   dobry  boker tov  roj ba    sobh bekheyr     CEM KE  E  Yazar   E  itmen Psikoterapist   Cinsel Terapist Evlilik Terapisti   Aile Dan    man                                 B  LG   VE RANDEVU       N       ANKARA  0 533 234 72 08        STANBUL  0 549 314 69 12      WEB  www cemkece com tr         NSTAGRAM  www instagram com drcemkece      FACEBOOK  www facebook com drcemkece      TW  TTER  www twitter com drcemkece      YOUTUBE  www youtube com cisedorgtr      TELEGRAM  https   t me cemkece      GMA  L  ayavarcem gmail com       ADRES  1424  Cd No 2 Daire 16 Erdil Apt  06101   ankaya   Ankara - T  rkiye                                                     cemke  e  drcemke  e  psikoterapist  psikoterapi  psikiyatrist  evlilikterapisti  evlilikterapisi  cinselterapist  cinselterapi  psikiyatri  psikolog  cinselt  p  ailedan    manl        aileterapisi  psikolojikdan    manl  k  psikologankara  kad  norgazm    kad  ncinselli  i  orgazm  klitoris  femaleejaculation  cinselya  am  squirting  vulvarerojena    femalesexuality  a  k  nsekscinselterapiyakla    m    a  k  nseks  clitoralcomplex  klitoralkompleks  cinseldan    manl  k
  • 102
          Sevgili dostlar  m  ne d      n  yorsan  z O sunuz  her insan kendi d      ncelerinden do  ar ve d      nceleriyle kendi d  nyas  n   kendisi kurar  size d      nceleriniz   ekil verir  d      nd      n  z   ey olursunuz  huzur ve mutluluk i  erden ve d      ncelerinizden gelir onu d    arda aramay  n  g  zel d      nd      n  z  g  zel hissetti  iniz  g  zeli se  ti  iniz  g  zel davrand      n  z   ok ama   ok g  zel bir g  n ge  irmeniz dile  iyle  G  NAYDIN                                           g  n  n  z ayd  n  g  nl  n  z ayd  n  sabah  n  z xeyir  buongiorno  good morning  bonjour  guten morgen  kalimera  buenos dias  dobroye utre  beyan   ba    bom dia  j   reggelt  ohayoo gozaimasu  dzie   dobry  boker tov  roj ba    sobh bekheyr     CEM KE  E  Yazar   E  itmen Psikoterapist   Cinsel Terapist Evlilik Terapisti   Aile Dan    man                                 B  LG   VE RANDEVU       N       ANKARA  0 533 234 72 08        STANBUL  0 549 314 69 12      WEB  www cemkece com tr         NSTAGRAM  www instagram com drcemkece      FACEBOOK  www facebook com drcemkece      TW  TTER  www twitter com drcemkece      YOUTUBE  www youtube com cisedorgtr      TELEGRAM  https   t me cemkece      GMA  L  ayavarcem gmail com       ADRES  1424  Cd No 2 Daire 16 Erdil Apt  06101   ankaya   Ankara - T  rkiye                                                     cemke  e  drcemke  e  psikoterapist  psikoterapi  psikiyatrist  evlilikterapisti  evlilikterapisi  cinselterapist  cinselterapi  psikiyatri  psikolog  cinselt  p  ailedan    manl        aileterapisi  psikolojikdan    manl  k  psikologankara  kad  norgazm    kad  ncinselli  i  orgazm  klitoris  femaleejaculation  cinselya  am  squirting  vulvarerojena    femalesexuality  a  k  nsekscinselterapiyakla    m    a  k  nseks  clitoralcomplex  klitoralkompleks  cinseldan    manl  k
  • 32
         HE  NZ KOHUT UN KEND  L  K PS  KOLOJ  S   KURAMI VE NARS  S  ST  K K      L  K ORGAN  ZASYONU WORKSHOPU        20-21 A  ustos 2022      ONL  NE E    T  M      DR  CENG  Z G  LE     DR  CEM KE  E      METAPS  KOTERAP        METAPS  KOLOJ          E    T  M VEREN KURUMLAR      ULUSLARARASI ENTEGRAT  F KOGN  T  F PS  KOTERAP   ENST  T  S    INTERNATIONAL INTEGRATIVE COGNITIVE PSYCHOTHERAPY INSTITUTE - IICPI       www iicpi org      IICPI ONAYLI ULUSLARARASI BELGELEND  RME E    T  M        C  NSEL SA  LIK DERNEKLER   FEDERASYONU  C  SEF         www cisef org tr       C  NSEL SA  LIK ENST  T  S   DERNE      C  SED         www cised org tr        KES  N KAYIT       0 555 274 41 97 numaral   IICPI Whatsapp hatlar  n   arayarak veya MESAJ atarak e  itimimiz hakk  nda bilgi alabilirsiniz ve kay  t yapt  rabilirsiniz       Workshopumuza neden kat  lmak istedi  inizi  lisans  y  ksek lisans ve doktora e  itimlerinizi  ald      n  z di  er e  itimleri  TC kimlik numaran  zla birlikte ad  n  z   ve soyad  n  z   bize k  sa MESAJ olarak at  n     kesin kayd  n  z      yapal  m       IICPI   lkemizdeki ve t  m d  nyadaki ekonomik ko  ullar   g  re e  itim  sempozyum  webinar ve kongre   cretlerinde g  ncelleme yapabilir ve bu hakk   hep kendisinde sakl   tutar  Kursiyerlerimiz bu hakk   bilerek ve bu ko  ulu kabul ederek e  itim  sempozyum  webinar ve kongrelerimize kat  l  rlar
  • 30
         METAEVL  L  K TERAP  S   E    T  M    ETE       26  ETE  1-2 EK  M 2022         STANBUL - TAKS  M       UMUT VE TEMAS ODAKLI EVL  L  K TERAP  S   E    T  M         H  BR  T E    T  M   ONL  NE     RG  N          HEK  MLER ve RUH SA  LI  I PROFESYONELLER         N 6 MOD  LL  K H  BR  T E    T  M    RG  N VE ONL  NE         E    T  M VEREN KURUMLAR      ULUSLARARASI ENTEGRAT  F KOGN  T  F PS  KOTERAP   ENST  T  S    INTERNATIONAL INTEGRATIVE COGNITIVE PSYCHOTHERAPY INSTITUTE - IICPI       www iicpi org      IICPI ONAYLI ULUSLARARASI BELGELEND  RME E    T  M        C  NSEL SA  LIK DERNEKLER   FEDERASYONU  C  SEF         www cisef org tr       C  NSEL SA  LIK ENST  T  S   DERNE      C  SED         www cised org tr        KES  N KAYIT       0 555 274 41 97 numaral   Whatsapp hatt  n   arayarak veya MESAJ atarak e  itimimiz hakk  nda bilgi alabilirsiniz ve kay  t yapt  rabilirsiniz       E  itime neden kat  lmak istedi  inizi  lisans  y  ksek lisans ve doktora e  itimlerinizi  ald      n  z di  er e  itimleri  TC kimlik numaran  zla birlikte ad  n  z   ve soyad  n  z   bize k  sa MESAJ olarak at  n     kesin kayd  n  z      yapal  m         IICPI   lkemizdeki ve t  m d  nyadaki ekonomik ko  ullar   g  re e  itim  sempozyum  webinar ve kongre   cretlerinde g  ncelleme yapabilir ve bu hakk   hep kendisinde sakl   tutar  Kursiyerlerimiz bu hakk   bilerek ve bu ko  ulu kabul ederek e  itim  sempozyum  webinar ve kongrelerimize kat  l  rlar
  • 21
          3 900 TL  ERKEN KAYIT   ND  R  M         N SON G  N   31 A  USTOS 2022         K  KEN B  T  NC  L VE FONKS  YONEL C  NSEL SA  LIK KONGRES         24-27 Kas  m 2022 - ANTALYA       Pine Beach Resort   Club Belek Otel         KASIMDA A  K BA  KADIR           K  ken T  bb  ndan K  ken Sekse ve K  ken Psikolojiye         31 A  USTOS 2022  ye kadar ge  erli ERKEN KAYIT   CRET     3 900 TL         WEB      www butunculvefonksiyonelcinselsaglik com        KONGRE KAYIT      LiteraTur Turizm Kongre Organizasyon Firmas        Telefon  0 532 773 89 72      E-Posta  literatur literaturmice com      50 ki  ilik K  KEN DERNEK BURSU 2  KATILIM PAKET   mizde    kendi   cretini   deyerek kongremize sponsorsuz olarak kat  lacak olan    Hekimler  Eczac  lar  Psikologlar  Psikolojik Dan    manlar  Sosyal Hizmet Uzmanlar    Aile Dan    manlar    Fizyoterapistler  Hem  ireler  Ebeler  Diyetisyenler ve T  p  Ruh Sa  l       ve Sa  l  k alan  ndaki lisans     rencilerine  31 A  USTOS 2022 tarihine kadar    ift ki  ilik odada ki  i ba     KONGRE ERKEN KAYIT   CRET   3 900 TL dir  Cinsel Sa  l  k Dernekleri Federasyonu  C  SEF    yesi olan B  t  nc  l ve Fonksiyonel Cinsel Sa  l  k Derne  i  K  KEN  nin bursunu ka    rmay  n       k  kenkongre2022  cisef  metaseks  metaevlilik  cinselsa  l  kkongresi  psikoder  k  ken    metapsikoloji  metapsikoterapi  cised    roseks  jineseks  hiped  ficed  ppd  fsha  ahcited  heceder  iicpi  b  t  nc  lt  p  b  nt  nc  lseks  fonksiy  nelt  p  cinselterapie  itimi  seksterapisie  itimi  evlilikterapisie  itimi  uluslararas  entegratifkognitifpsikoterapienstit  s    sexualhealthcongress  seksterapisikongresi    cinsellikvecinseltedavilere  itimi
  • 21
         HE  NZ KOHUT UN KEND  L  K PS  KOLOJ  S   KURAMI VE NARS  S  ST  K K      L  K ORGAN  ZASYONU WORKSHOPU        20-21 A  ustos 2022      ONL  NE E    T  M        DR  CENG  Z G  LE        DR  CEM KE  E      DR  FATMA CO  AR        METAPS  KOTERAP        METAPS  KOLOJ          E    T  M VEREN KURUMLAR      ULUSLARARASI ENTEGRAT  F KOGN  T  F PS  KOTERAP   ENST  T  S    INTERNATIONAL INTEGRATIVE COGNITIVE PSYCHOTHERAPY INSTITUTE - IICPI       www iicpi org      IICPI ONAYLI ULUSLARARASI BELGELEND  RME E    T  M        C  NSEL SA  LIK DERNEKLER   FEDERASYONU  C  SEF         www cisef org tr       C  NSEL SA  LIK ENST  T  S   DERNE      C  SED         www cised org tr        KES  N KAYIT       0 555 274 41 97 numaral   IICPI Whatsapp hatlar  n   arayarak veya MESAJ atarak e  itimimiz hakk  nda bilgi alabilirsiniz ve kay  t yapt  rabilirsiniz    KendilikPsikolojisi  HeinzKohut  Narsisizm  Narsisistik  NarsisistikKi  ilikOrganizasyonu  NarsisistikKi  ilik  CengizG  le    CemKe  e  PsikoterapiE  itimi  NarsisistikKendilikBozuklu  u  TemelPsikoterapiE  itimi  Duygusal  emaTerapiE  itimi    emaTerapiE  itimi  drcemkece  EntegratifKognitifPsikoterapiE  itimi  CemKe  e   InternationalIntegrativeCognitivePsychotherapInstitute  Uluslararas  EntegratifKognitifPsikoterapiEnstit  s    cised  iicpi  metapsikoterapi

İletişim

Telefon:
0(312) 213 01 32
0(533) 234 72 08

  • Ana Sayfa
  • Cem KEÇE
  • Yasal Uyarı
  • İletişim

© 2019 Dr. Cem KEÇE.

No Result
View All Result
  • Ana Sayfa
  • Cem KEÇE
  • Online Terapi
  • Makaleler
    • Vajinismus
    • Çocuk ve Ergen Psikoterapisi
    • Aile, Evlilik ve İlişkiler
      • Aldatma
    • Cinsel Sağlık
      • Vajinismus
      • Erken Boşalma
      • Orgazm Bozuklukları
      • Cinsel İsteksizlik
      • Seks Mutfağı
      • Eşcinsellik
    • Psikanaliz ve Psikoterapi
    • Psikolojik ve Ruhsal Sorunlar
    • Kişisel Gelişim
    • Güncel
  • Videolar
    • Aile ve Evlilik Videoları
    • Cinsellik Videoları
    • Vajinismus Videoları
    • Erken Boşalma Videoları
    • Aldatma Videoları
    • Kişisel Gelişim Videoları
    • Psikanaliz ve Psikoterapi Videoları
    • Psikolojik ve Ruhsal Sorunlar Videoları
    • Seks Mutfağı Videoları
    • Cem KEÇE Videoları
  • Sorular
    • Cinsel Sağlık
    • Evlilik ve Aile
    • Erken Boşalma
    • Vajinismus
    • Psikoterapi
  • Edebiyat
  • META
    • METASEKS
    • METAEVLİLİK
  • İletişim

© 2019 Dr. Cem KEÇE.

Call Now ButtonBİLGİ HATTI